דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מחשב 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2962 פעמים ]

אחד הדברים החשובים בחיים היא לדעת מה אנו רוצים מהם, כשאדם יודע מה הוא רוצה מהחיים הוא מתכנן את צעדיו לקראתם, גם עסק עושה זאת, שפע של מוצרים די מבלבל אותנו והדבר פוגע בכושר השיפוט.

קיימים שני דרכים לבחור מחשב, האחת היא לפי המחיר הזול והשנייה היא לפי הצרכים, הראשונה היא יחסית קלה, מחפשים את המחשב עם המחיר הזול וקונים, כבר פגשתי אנשים שרצו לקונת מחשב ב- 1,000ש"ח ללא קשר לתכונות המחשב ולצרכיהם, לבחור מחשב לפי הצרכים זה כבר דבר אחר לגמרי והוא עלול להביא אותנו לקנות מחשב ב- 25,000ש"ח.

הדבר הראשון שעלינו להכין לפני שניגשים לקנות מחשב הוא לקבוע את ה- "למה", למה אני רוצה מחשב או למה אני רוצה להחליף את המחשב הקיים, התשובות כאן שונות והן יקבעו את המשך הדרך כי מחשב שנועד לצורך נסיעה לחו"ל שונה ממחשב שנועד לסטודנט או לעסק או לבית, גם בתוך הקטגוריות האלו ישנן תתי קטגוריה וכאן נשאלת השאלה השנייה שהיא - "לאיזה צורך או מה השימוש", לדוגמה, מחשב המיועד לנסיעה לחו"ל, השימוש בו יהיה לצורך שמירת קשר אינטרנטי עם הבית או לצורך העבודה שלי.

לאחר שקבענו את הסיבות לקניה או החלפת מחשב עלינו לקבוע את "תקציב הרכישה", לפי תקציב זה נוכל לקבוע האם אנו יכולים להרשות לעצמינו לרכוש את המחשב שאנו צריכים או אולי עלינו להתפשר רק למה שנחוץ לתקופה הקרובה ולהוסיף אביזרים או אפשרויות בעתיד או לרדת מהרעיון בכלל, לפעמים לצורך מטלה חד פעמית כדאי להשכיר מחשב ולא לקנותו, ברור שאדם שאין לא כלל מחשב התקציב צריך לכלול גם את הציוד הנלווה, תוכנות, מדפסת, סורק, חיבור לאינטרנט וכו'.

כעת עלינו לקבוע תקציב נוסף שהוא "תקציב אחזקה", תקציב זה מרכז בתוכו את היכולת לשלם את ההוצאה השוטפת הכרוכה באחזקת מחשב כמו תשלום חיבור לאינטרנט, דיו ונייר למדפסת, תקליטורים לצריבה וכמובן תקלות שונות שבוודאי יתרחשו במשך השנה,
קחו בחשבון שמחשב על כל אביזריו הנלווים יכול לצרוך כ- 400W חשמל לשעה כך שאם אתם עובדים עם המחשב 5 שעות ביום תקבלו 2Kw צריכה שהם  60Kw צריכה בחשבון החשמל החודשי או בכסף כ- 30ש"ח, לאלה מכם המחזיקים את המחשב דלוק 24 שעות ביממה הדבר עולה לכם, 9.6Kw ליום שהם 288Kw לחודש או בכסף, כ- 138ש"ח לכל מחשב.

הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לקבוע את השימוש העתידי, ישנו משפט ישן שלי האומר- "ככל שאני יודע יותר, אני מודע לעד כמה אני לא יודע" , במילים אחרות אומרים- "עם האוכל בא התיאבון", מי שקונה מחשב לראשונה הוא בעצם רוצה למלא חוסר מסויים אך ברגע שקנה אותו הוא מפתח עניין בדברים אחרים ודי מהר הוא מגלה שהמחשב שקנה אינו מספק את הצרכים ומחפש להחליפו במחשב מתקדם יותר וכך ניכנס לסחרחרת הרכישות.

חשבו טוב, מחשב זול הוא מחשב שהטכנולוגיה שבו ישנה ועל כן אל תתפלאו אם בתקלה הראשונה תגלו שלא ניתן למצוא עבורו חלקי חילוף ושאליכם לרכוש מחשב חדש, גם מחשבים הכוללים תוכנה אך מסופקים ללא דיסק ההתקנה מוזילים את המחיר אך בעת תקלה בכונן הקשיח נשארתם ללא תוכנה כלל, אנו ממליצים לרכוש מחשב בעל טכנולוגיה חדשה ככל שהכיס מאפשר וכמובן לקנות גם את דיסק התקנת התוכנות השונות.

מאת גולדברג ריקרדו- בעלים ומנכ"ל שפירית מחשבים הכותב הוא מהנדס רשתות מיקרוסופט + אינטרנט - MCSE+I טכנאי מחשבים מוסמך - CompTIA A+ מפעיל מחשבי י.ב.מ. מוסמך בעל ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים משנת 1983.  050-2330137  service@shapirit.biz  טכנאי מחשבים, תחזוקת מחשבים שוטפת ותחזוקה מונעת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב